Tagurpidipäev

 

Tagurpidipäev

1. aprill 2022

1. aprill oli sel aastal klassiõpetuse klassides tagurpidipäevana.

Mis siis oli teisiti, tagurpidi?

1.c klass

Tunniplaan oli vales järjekorras, lauad ja toolid olid seljaga tahvli suunas ja ükski tund ei olnud selline nagu tavapäraselt. Õpilased ei pidanud kotist ühtegi kooliasja peale pinali välja võtma ja viimane tund oli üllatusena õuetund. Tegevusi organiseeris õpetaja, õpilaste ülesandeks oli kogu trall kaasa teha. 

1.c klassi klassiõpetaja Kristin Uuemäe

1.e klass arvas nii

Tagurpidipäev võiks toimuda iga päev, igal nädalal või vähemalt korra kuus. See oli väga tore ja huvitav ning meile meeldis. Natuke imelik oli see, et klassikaaslased ei osanud nii lihtsat asja teha (üks õpilane õpetas flamingot välja lõikama) ja kuidas mõne tegevuse peale läks väga palju aega. Väga meeldis katse ja järgmisel korral võiksid kõik sellise katse välja mõelda. Plastiliinist teo tegemine oli tore.

Õpilaste arvamuse pani kirja 1.e klassi klassiõpetaja Kristi Toomra

2.b klassi tagurpidipäev

Päev sai kavandatud nii, et õpetajateks pidid sel päeval olema klassi õpilased ise ja õpetama kaaslastele üksi või rühmaga midagi toredat. Ideede kogumiseks oli õpilastel 4 päeva.  Reedeks (1.aprilliks) olid registreerinud end tagurpidipäeva õpetajateks 12 õpilast. 

Tagurpidipäeva alustas Marcus vahva loomade Kahootiga. Kordasime õpitud tarkusi ja saime ka uusi huvitavaid fakte teada. Loviise ja Ingeli korraldasid kaaslastele otsimismängu „Kuum ja külm”. Tüdrukutel olid klassile toredad üllatused ära peidetud ja otsimine tekitas parajat elevust. Mia,  Adele  ja Hugo 



 

õpetasid klassile joonistamist – joonistasime nende õpetuse järgi sõpra, kilpkonna ja autot. Gustav ja Romi panid klassi arvutamise oskused proovile ja korraldasid peastarvutamise mängu. Robin otsustas klassile aga keeleõpetuse teadmisi jagada ning õpetas klassile bi-keelt. Väga sobiv valik, kuna olime just selgeks saanud silbitamise ning bi-keeles läks silbitamise tarkusi kohe vaja. Holger õpetas klassile ühe  kasuliku nipi – kuidas ketšupi pudeli põhjast ketšup kiiresti kätte saada. Selleks oli vaja lihtsalt pudeli õigest otsast kinni haarata ja mõned käeringid teha. Katsetajaid oli palju ja nipp sai selgeks. Silver ja Fredi viisid klassiga läbi liikumismängud „Tibu-tibu, vudi-vudi” ja „Sipelgas”.

Päev sai lõbus ja aktiivne. Pärast tunde pidas 2.b klass koos tugiõpilastega naljapäeva klassiõhtut, mis meie tagurpidipäeva ka rõõmsalt lõpetas.

Päeva tegevused pani kirja 2.b klassi klassiõpetaja Rita Jõemets

3.c klassi õpilaste tagasiside

Lastele meeldis, et ülesandeid sai ise valida, ülesandeid tehti vaikuses ja osati kaaslastega arvestada. Enamus soovib, et sellist päeva tuleks veel. Samas oli ka neid, kes ütlesid, et raske oli endale ise ülesandeid välja mõelda.

Kaasa oli võetud sudokusid, ristsõnu, lauamänge, raamatuid, ise koostatud töölehti, nuputamist. Kirjutati ka kokkuvõtet loetud raamatu kohta ja kaks õpilast kirjutasid ise näidendit.

3.c klassi klassiõpetaja Kairi Keldo-Asi

4.a klass

Eesti keele tunnis tegutses igaüks iseseisvalt iseendale loodud ülesandega, kaasavõetud materjalidega. Tegevusi oli erinevaid: raamatu lugemine ,loetud raamatust kokkuvõtte tegemine, reeglite plakati koostamine, töö õpiku ja töövihikuga. Saara ja Vitoria viisid läbi kunstiõpetuse tunni.

4.a klassi klassiõpetaja Linda Pihu

 

4.d klass

Õpilased jäi päevaga rahule ja erilist elevust tekitasid tagurpidi pööratud istekohad. Lastele meeldis ise tundi anda, aga samas oli see ka veidi raske. 

4.d klassi klassiõpetaja Triin Kütt

5.a klass

Rahvatantsutrennis JOONDU 5.a olid seekord tegijad tantsijad ise. 

5.a klassi tantsurühma õpetaja Linda Pihu

5.b klass

 

Kõik neli esimest tundi olid tundide andjateks lapsed ise. Igas tunnis oli 2-4 õpetajat. Tundide ettevalmistus ja läbiviimine oli täiesti õpilaste enda teha.  Seekordsed õpetajad lubasid kõikidel nätsu närida. Paistis, et see meeldis. Kõigil suud liikusid. Muidugi toimus igas tunnis Kahoot ja „ Kuldvillak“ , aga küsimused olid asjalikud. Eriti hea tund oli eesti keel, mille andjateks olid Mia ja Rebecca. Esimesed 3 kohta „ Kuldvillakus“ said autasuks kommikotid. Viimane 5. tund oli igal õpilasel enda sisustada. Mulle meeldis, et kõik õpilased olid kaasa võtnud raamatu ja asusid seda lugema. Eks nad olid eelmiste tundide möllust nii väsinud, et selles tunnis lausa nautisid vaikset lugemist. Tagasisidest selgus, et kõik olid rahul ja rahul olin mina ka, sest mul polnud vaja muud teha, kui korda hoida.

5.b klassi klassiõpetaja Mirje Hagur