Töövarjupäev

16. november 2017

Õppetunde sel päeval ei toimunud, kõik 9. klassi õpilased olid oma valitud töökohtadel.
Igal õpilasel oli võimalus ise valida, kuhu ja kelle juurde ta töövarjuks läheb.
Töövarjupäev andis võimaluse heita pilk täiskasvanud inimese “päristöö” olemusse. Töövarjupäeval jälgiti vähemalt poole tööpäeva vältel varjuna oma ala spetsialisti töid ja tegemisi.

Töövarjupäev andis võimaluse:

  • tutvuda oma tuleviku ameti esindaja igapäevatööga
  • määratleda oskused ja isiksuse omadused, mis on vajalikud tööalase edu  saavutamiseks tulevikus
  • näha ja tunnetada reaalset töökeskkonda
  • saada teada, millised on tööandjate ootused
  • luua kontakte ja suhelda inimestega, kes arendavad meie ettevõtlust ja ühiskonda
  • veenduda, kuidas koolis õpitavad teadmised tööle asudes rakendust leiavad ja palju muud.

 

Töövarjupäeva ettevalmistus ja järeltegevused toimusid karjääriõpetuse tunni ajal. Töövarjupäevale järgnes kogemuste vahetamine ja iga õpilane sai teha ettekande oma päevast.

9. klassi õpilased käisid väga erinevaid ameteid vaatamas. Hea meel oli tõdeda, et väga mitmed õpilased olid saanud kokkulepped ja käisid vaatama just oma nö. unistuste ametit.

 

Kokkuvõtvalt tundus, et 9. klasside töövarjupäev õigustab end täielikult. Õpilased said palju põnevaid kogemusi, tutvusi ning tänu sellele võimalusele mõistavad töömaailma paremini. Mõned huvitavad näited, kelle juures töövarjuks käidi: neurokirurg, ajakirjanik, vallavanem, loomaarst, piloot, arhitekt, ettevõtte tegevjuht, autoremondilukksepp, jpm.