Erisuste arvestamine kehalises kasvatuses
Kroonilise haiguse diagnoosiga või pikalt kehalise kasvatuse tunnist vabastatud õpilase puhul on vaja kaaluda koolipoolset toetust ainealaste õpitulemuste saavutamiseks arvestades lapse tervisliku seisundiga kaasnevaid asjaolusid.
Tegutsemisjuhis:
· Õpilane toob kooli tema tervislikku seisundit puudutava tõendi (pikaajaline või püsiv erisus). Tõend esitatakse kehalise kasvatuse õpetajale.
· Kehalise kasvatuse õpetaja viib tõendi registreerimiseks kooli sekretärile.
· Sekretär registreerib ja skaneerib tõendi ning paneb selle üles Minu õpilased kausta. Sekretär saadab teate tugituumikule, kooli tervishoiutöötajale, klassijuhatajale ja vastava kooliastme õppedirektorile.
· Kooli tervishoiutöötaja teeb tõendi sisu põhjal otsuse, kas on vaja kaasata füsioterapeut
Ø EI – koostatakse vajadusel IÕK kehalises kasvatuses ja tantsuõpetuses
Ø JAH – kooli tervishoiutöötaja kontakteerub lapsevanemaga. Lapsevanema nõusolekul toimub esmane ühine konsultatsioon füsioterapeudiga. Füsioterapeut hindab, kas ja milline sekkumine on vajalik ja põhjendatud. Vajadusel võtab kooli tervishoiutöötaja lapsevanemalt taotluse IÕK koostamiseks.
Ø Kui füsioterapeutiline tugiteenus on vajalik, siis koostab füsioterapeut esmase kirjelduse ning annab juhised kehalise kasvatuse/tantsuõpetuse õpetajale IÕK koostamisel arvestamiseks. Kirjelduse ja juhised kannab Minu õpilased kaustas vormi Füsioteraapiat saava õpilase tagasiside leht kooli tervishoiutöötaja.
Ø Spordijuht koordineerib IÕK koostamist. IÕKs kajastub millistel tingimustel saab õpilane füsioterapeutilist tugiteenust ning millised on erisused ainetundides osalemisel. Samuti fikseeritakse IÕKs õpilase ainealane hindamine.
Ø Vormis Füsioteraapiat saava õpilase tagasiside leht analüüsitakse rakendatud meetmete tulemuslikkust vähemalt kord poolaastas füsioterapeudi ning erisusi tegevate aineõpetajate poolt.
Ø Kord poolaastas tehakse lapsevanemale ettepanek kohtumiseks füsioterapeudiga, et meetme rakendamise tulemuslikkust arutada.
Ø Perioodi või õppeaasta lõpul tehakse otsus tugimeetme jätkamise, lõpetamise või täiendavate uuringute kohta
Ø Vorm Füsioteraapiat saava õpilase tagasiside leht pannakse üles Stuudiumisse õpilase Individuaalse arengu jälgimise alla õppeaasta lõpul.