Projektikohtumine Itaalias 9.-14.aprill 2016

ERASMUS+ PROJECT “ EDUCATION+

Võõrustaja: Istituto comprensivo “b. gigli” Recanati

Itaalia

Projektikohtumine võttis aset 9.-14. aprill 2016. Osales 13 õpetajat Bulgaariast, Sloveeniast ja Eestist. Külastati võõrustajakooli, tutvuti õpetajate, nende töö ning kohaliku linnaga.

Esimesel päeval jõudsid kohale kõik partnerid, kes väiksema ja kes suurema hilinemisega ning kohtuti, et nautida kohalikku toidukunsti.

Järgmisel päeval külastati Gradara lossi ning Urbino linna giidi juhtimisel. Urbino on alates 1998 aastast UNESCO nimistus.

Itaalia

Esmaspäeva hommikul tervitas õpetajaid Recanati linnapea, kes põgusalt tutvustas linna sotsiaalset, majanduslikku ja kultuurilist olukorda. Antud kohtumisele järgnes Leopardi palee külastus. Leopardi on kuulsaim itaalia romantismi poeet, kes sündis 18. sajandi lõpus ning kelle perekond jätkab Leopardi legendi edasikandmist tema sünnilinnas Recanatis.

Pärastlõunal külastati algkooli, kus toimus ka projekti koosolek, kus anti ülevaade tehtud tegevustest ning edasisest enne suvevaheaega.

Teisipäeval tehti tutvust Macerata linnaga, mis on tuntud kui iidne itaalia ülikooli linn. Eelmainitud külastusele järgnes teine projektikoosolek, kus täpsustati septembris toimuva Sloveenia laagri asjaolusid Bohinj järve ääres.

Kolmapäeva hommikul tutvusime võõrustajakooliga, kus meid tervitas koolidirektor ning õpilased, kes esitasid õppeaasta jooksul õpitud muusikalisi palu ning erinevaid projektitegevusi. Koolikülastusele järgnes kolmas projektikoosolek, kus arutati õhku jäänud küsimusi, selgitati eelarvelisi nüansse ja tehti kokkuvõtteid antud nädalast.

Kool

Pärast koosolekut pakuti õpetajatele võimalus külastada „ELI Edizioni“, mis on juhtiv kirjastus keeleõppe seisukohalt.

Hüvastijätu õhtusöök toimus kohalikus restoranis meeldivate õpetajate ja nende kaaslaste seltsis, kus arutati kohaliku ja Euroopa elu plusside ja miinuste üle. Eesti meeskond nautis Recanatis veedetud nädalat ning rõõmustavad, et oli taas midagi uut, mida õpilastele tuua kogemuste näol.

Õpetajad