Klassiõpetuse teemapäev

20. aprill 2018

20. aprilli teemapäev lähtus kahest teemast: „Linnud“ ja „Süda“. Klassiti valiti üks teema.

Lindude teemapäeva aluseks kasutati nii keskuste töö põhimõtet kui ka töötubade varianti.

Keskused:

  • kuulamine – veebilehel http://www.loodusheli.ee lindude laul;
  • rääkimine – Venn diagrammi koostamine ja selle järgi rääkimine;
  • lugemine – lindudest tekstide lugemine ja kokkuvõtte koostamine;
  • kirjutamine – mudelluuletused lindudest;
  • käeline tegevus – lauamängu meisterdamine;
  • liikumine – mängude kirjelduste lugemine ja mängude läbimängimine;
  • loogika – linnumunade värvus;
  • tõenäosus – lindude täringu veeretamine.

Töötoad:

  • eesti keel – sulega kirjutamine, imelinnu muinasjutt, vanasõnad lindudest;
  • matemaatika – matemaatiline jutuke; linnumunade kaalumine ja voolimine;
  • loodusõpetus – kana lahkamine töölehel, mõistatused;
  • ajalugu – dinosaurused ja linnud;
  • inimeseõpetus – linnutarkus;
  • kunst – näomaalingud, munade värvimine, tibude meisterdamine õhupallist;
  • kehaline kasvatus – mängud „Haned, luiged“, „Pimekana“, „Tibutants“;
  • muusika – linnulaul, laululind, R. Valgre „Sinilind“;
  • informaatika – Kahoot „Eesti linnud“, QR-koodid , 3D linnuke;
  • fotosein;
  • külalisesinejad: papagoi keskusest, kanakasvataja;
  • loodusfilm lindudest vaatamine;
  • linnulaulu kuulamine.

 

Südame teema õpitulemused:

Osaleja:

  • rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
  • analüüsib lihtsa katse või mudeli järgi inimese elundi või elundkonna talitlust;
  • põhjendab tervisliku eluviisi põhimõtteid.

Üldpädevuste lõiming: enesemääratluspädevus, õpipädevus, suhtluspädevus, matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus.

Õppeainete lõiming:

  • Eesti keel – Õpilasi õpetatakse kasutama kohaseid keelevahendeid, ainealast sõnavara ja väljendusrikast keelt (kõnekäänud ja väljundid) ning järgima õigekeelsusnõudeid.
  • Matemaatika – Uurimuslikus õppes on tähtis koht andmete analüüsil ja tõlgendamisel ning tulemuste esitamisel tabelite, graafikute ja diagrammidena.
  • Kunstiõpetus – Voltimine (tervislik toitumine- porgand, õun, pirn).
  • Kehaline kasvatus – Pärast füüsilist tegevust enda pulsisageduse mõõtmine.
  • Muusika – Südame rütmide kuulamine ja löögisageduse jäljendamine konkreetse muusikapala saatel.