20. aprill 2018
20. aprilli teemapäev lähtus kahest teemast: „Linnud“ ja „Süda“. Klassiti valiti üks teema.
Lindude teemapäeva aluseks kasutati nii keskuste töö põhimõtet kui ka töötubade varianti.
Keskused:
- kuulamine – veebilehel http://www.loodusheli.ee lindude laul;
- rääkimine – Venn diagrammi koostamine ja selle järgi rääkimine;
- lugemine – lindudest tekstide lugemine ja kokkuvõtte koostamine;
- kirjutamine – mudelluuletused lindudest;
- käeline tegevus – lauamängu meisterdamine;
- liikumine – mängude kirjelduste lugemine ja mängude läbimängimine;
- loogika – linnumunade värvus;
- tõenäosus – lindude täringu veeretamine.
Töötoad:
- eesti keel – sulega kirjutamine, imelinnu muinasjutt, vanasõnad lindudest;
- matemaatika – matemaatiline jutuke; linnumunade kaalumine ja voolimine;
- loodusõpetus – kana lahkamine töölehel, mõistatused;
- ajalugu – dinosaurused ja linnud;
- inimeseõpetus – linnutarkus;
- kunst – näomaalingud, munade värvimine, tibude meisterdamine õhupallist;
- kehaline kasvatus – mängud „Haned, luiged“, „Pimekana“, „Tibutants“;
- muusika – linnulaul, laululind, R. Valgre „Sinilind“;
- informaatika – Kahoot „Eesti linnud“, QR-koodid , 3D linnuke;
- fotosein;
- külalisesinejad: papagoi keskusest, kanakasvataja;
- loodusfilm lindudest vaatamine;
- linnulaulu kuulamine.
Südame teema õpitulemused:
Osaleja:
- rakendab õpitud loodusteaduste- ning tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi igapäevaelus;
- analüüsib lihtsa katse või mudeli järgi inimese elundi või elundkonna talitlust;
- põhjendab tervisliku eluviisi põhimõtteid.
Üldpädevuste lõiming: enesemääratluspädevus, õpipädevus, suhtluspädevus, matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus.
Õppeainete lõiming:
- Eesti keel – Õpilasi õpetatakse kasutama kohaseid keelevahendeid, ainealast sõnavara ja väljendusrikast keelt (kõnekäänud ja väljundid) ning järgima õigekeelsusnõudeid.
- Matemaatika – Uurimuslikus õppes on tähtis koht andmete analüüsil ja tõlgendamisel ning tulemuste esitamisel tabelite, graafikute ja diagrammidena.
- Kunstiõpetus – Voltimine (tervislik toitumine- porgand, õun, pirn).
- Kehaline kasvatus – Pärast füüsilist tegevust enda pulsisageduse mõõtmine.
- Muusika – Südame rütmide kuulamine ja löögisageduse jäljendamine konkreetse muusikapala saatel.